lørdag 25. februar 2012

Denne bloggen skal være et sted for refleksjon og selvutvikling.

Jeg har nå begynt ferden mot en mastergrad i spesialpedagogikk. Jeg har en bachelorgrad i førskolelære, som gjør at jeg kan fortsette videre på master i spesialpedagogikk ved å ta en påbygningsenhet på 60 studiepoeng i spesialpedagogikk. Jeg har nå snart gjennomført 30 av disse. Jeg har lært utrolig mye, og i løpet av dette semesteret har jeg hatt et stort ønske om å dele alt det spennende og, etter min mening, viktige jeg lærer gjennom forelesning og pensumbøker. Gjennom denne bloggen får jeg gjort det, med de som ønsker å høre...

Min drivkraft for å jobbe innenfor dette fagfeltet, med barn og ungdom, er at disse våre yngste fortjener og trenger gode voksne. Gode voksne som gir dem råd og veiledning. Gode voksne som er tilstede for dem. Gode voksne som støtter dem. Gode voksne som vil deres beste. Gode voksne som gir dem omsorg. Gode voksne hjemme og gode profesjonelle voksne. Jeg vil aldri slutte å jobbe for å bli en bedre voksen for de barna og unge jeg møter på min vei. Jeg håper at de som leser denne bloggen vil bli med meg på den veien, for barnas skyld.

I denne bloggen vil jeg dele mine refleksjoner, men også sitater fra all den spennende pensumlitteraturen jeg er innom gjennom dette fagfeltet. Jeg håper dere som leser dette vil få noe ut av å følge meg på veien mot master.

Jeg vil komme innom mange forskjellige temaer. Barns utvikling, psykisk helse, sosial kompetanse, vansker av forskjellige slag, forebyggende arbeid på flere arenaer og mer.

1 kommentar: